עומדת בפני עלייה נוספת במקרי ואישי ציבור רבים הודיעו שהם נבדקו חיוביים בימים האחרונים, כולל חיוביות המבחנים עלתה ליותר, מה שמצביע על כך שההעברה גוברת - ושהרבה זיהומים לא מאובחנים. ההערכות מצביעות על כך שהמספר איתי של זיהומים גדול ממספר המקרים המדווחים. הגל החדש הזה, המונע על ידי תת-השושלת החדשה של, מגיע לחלק שחוסנו בעבר וכאלה שסבלו מקובי בעבר. אז מי נמצא בסיכון להידבק, להידבק מחדש, לאשפוז ולחול מוות? עד כמה חיסון והדבקה קודמת מגנים עלינו כעת? עד כמה מוגנים אלה שכבר סבלו מכובד? מחקר שנערך לאחרונה על ידי העריך שנכון לפברואר מהאמריקאים היו נוגדנים מזיהום טבעי. במהלך תקופה של חודשיים מוקדם יותר השנה, כמעט רבע מהאנשים בארה"ב נדבקו - יותר ממיליון זיהומים בכל יום! למרות שיש ראיות לכך שזיהום קודם יכול להגן מפני זיהום עתידי ומחלות קשות, חוזק ומשך ההגנה משתנים בהתאם לגורמים כמו חומרת המחלה, גיל ומצב בריאותי בסיסי. המינון וההשפעה של הזיהום אינם סטנדרטיים - בניגוד לחיסון. עד כמה מוגנים מי שחוסנו? כעת ברור שההגנה מפני זיהום מתחילה לדעוך תוך מספר חודשים מיום החיסון, וההגנה הזו מתחילה נמוכה יותר ומתפוגגת אפילו מהר יותר נגד. אבל זו לא הנקודה הכי חשובה.

החיסונים ממשיכים לספק הגנה מצוינת מפני אשפוז ומוות מכובדי. כדי לשמור על רמות גבוהות של הגנה מפני תוצאות חמורות אלו, חשוב להישאר מעודכן לגבי החיסון שלך . הנתונים ממשיכים להראות שאנשים לא מחוסנים ולא מחוסנים נוטים הרבה יותר להידבק ולמות . זה חיוני שנמשיך להגיע לאנשים שקיבלו סדרת חיסונים ראשונית אך לא נשארו מעודכנים עם בוסטרים - במיוחד אנשים בני ומעלה, בערך מכל מהם בארה"ב לא קיבלו חיזוק ולכן נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות קשות ולמוות. שינויים בנגיף ובהתנהגות שלנו מכיוון שנראה מדבק אפילו יותר יש סיכוי גדול יותר להידבק אם נחשפת לכובדי. זה גם יכול לחמוק מחסינות קיימת, אז זה לא מפתיע שכל כך הרבה אנשים עם חסינות קודמת נדבקים. סבירות גבוהה יותר לזיהומים חוזרים כשהדברים נפתחים שוב. אנשים אספו יותר והשילו את המסכות שלהם במהלך החודשים האחרונים - שינויים בהתנהגות שמגדילים את הסבירות לחשיפה אם הנגיף מתפשט באופן נרחב.

אז האם זה אומר שכולנו נקבל את קובית בסופו של דבר? יש סבירות גבוהה שרבים מאתנו ייחשפו בשלב מסוים, ככל ששיעורי השידור של יעלו וככל שההתנהגות שלנו תשתנה. אבל זיהום אינו בלתי נמנע, וכך גם מחלה קשה. מה אנחנו יכולים לעשות כדי להגן על עצמנו? הישאר מעודכן עם החיסון כדי להפחית את הסיכון למחלה קשה אם תידבק. ישנן גם עדויות שמתגלות שחיסון מפחית את הסיכון ארוך. ואיומים בריאותיים עתידיים על ידי עבודה משותפת, שיפור היכולת שלנו לעקוב אחר מחלות, השקעה בבריאות הציבור ובנייה מחדש של אמון. כפי שמזכירה לנו התפרצות אבעבועות הקופים ההולכת וגוברת , התפרצות בכל מקום היא איום בכל מקום, ואיומים חדשים יכולים לצוץ בכל עת. מספר החיידקים עולים עלינו, אבל אם נתמיד ונעבוד יחד, נוכל להערים עליהם. תודה לקייט גרין טריפ

0 תגובות