לא רק באירועים אלא בתיאוריות. כל כך הרבה תיאוריות. תורת הגזע הביקורתית, מה שמכונה "תורת ההחלפה", ועוד אינספור אחרות. לכל צד של הקשת הפוליטית יש את התיאוריות שלו לחיות מחמד, ואת התיאוריות שהם אוהבים לשנוא. לא כל התיאוריות תקפות באותה מידה, כמובן; חלקם פשוט טובים יותר מאחרים.

אבל בעיה גדולה יותר טמונה בטבעה של החשיבה התיאורטית עצמה. רק כדי להיות ברור: אני לא משווה בין תיאוריית הגזע הביקורתית לבין תיאוריית ההחלפה, אז נא להחזיק את אצבע שלך. מה שאני אומר הוא שתיאוריות, על כל דבר, מכילות פוטנציאל להתעללות, ויש לפרוס אותן בזהירות ובסלקטיביות. אחרת, מה שמתחיל כמאמץ אצילי - להאיר אור בהיר על גזענות מערכתית, למשל - נחטף עד מהרה על ידי מבקרים שחורים חורים בתיאוריה שלך, בצדק או שלא, בזמן שהצורך מאוד בצדק גזעי נדחה על ידי, ובכן, תֵאוֹרֵטִי. על הנייר, התיאוריות טובות. חשיבה תיאורטית היא מה שמייחד אותנו משימפנזים ותולעי אדמה. אנו בני האדם מכונות תיאוריה, תמיד מחפשים דרכים לחבר נקודות ולהסביר את הבלתי מוסבר לכאורה. תיאוריות מאפשרות לנו להקשר את העבר, להסביר את ההווה ולחזות את העתיד. תיאוריות, שנוסחו בתוך המוח המרווח שלנו, הן כיצד אנו מבינים את העולם המטורף והכאוטי שקיים בחוץ.

תיאוריות מנסות להסביר לא רק מה קורה אלא גם למה. נכון זה הכוח שלהם, וגם המקום שבו הם מסתבכים. לדוגמה, תיאוריית ההחלפה, פגומה מאוד ככל שהיא, מכילה גרעין אחד של אמת מיעוטים גזעיים מהווים אחוז גדול יותר ויותר מכלל אוכלוסיית, ואם המגמה הנוכחית תימשך "יחליפו" בשלב מסוים את הלבנים כאחד הגדולים ביותר. דמוגרפי. אלה עובדות, ויכולים להיות לנו הרבה דיונים סוערים אך אינטליגנטים על המשמעות של עובדות אלה. אנחנו לא. במקום זאת, תומכי תיאוריית ההחלפה או "התחליף הגדול" מדלגים מעובדה לבדיון - בטענה שהשינויים הדמוגרפיים הללו מתוזמרים על ידי השמאל כדי להגביר את סיכוייהם בקלפי. מה שהתחיל כהתבוננות עובדתית מסתיים כסיפור אגדה. התיאוריה הפכה לאידיאולוגיה. אנו מערבבים תיאוריות ואידיאולוגיות. הם מאוד שונים. תיאוריה מותנית, נתונה לבדיקות מתמשכות וקפדניות.

חוסר עקביות לוגית נמחק, ואם יתבררו כאנדמיים, התיאוריה נמחקת. אידיאולוגיה, לעומת זאת, היא קבועה ומוחלטת. תיאוריות מאותגרות; אידיאולוגיות אינן, לפחות לא בלי לעשות זמן קשה בגולה. תיאוריות הן תיאוריות. אידיאולוגיות הן מחייבות. זה מה שהופך אותם לכל כך מפתים ומסוכנים. אידיאולוגיות ממפות נתיב מהעולם הזה לעולם חדש מי שבוחר שלא לצאת לדרך נחשב לא כשיר, ומטופל בחומרה.

0 תגובות