אושר הוא עבודה קשה. אולי תמצא את זה בקריירה מספקת, שמירה על בריאות הגוף או חיבור עם אנשים אחרים, אבל כל הדברים האלה דורשים מאמץ ואנרגיה. חשוב לשים לב לאופן שבו ההתנהגות שלך משפיעה על האושר שלך כדי שתוכל להתאים את המאמצים שלך בהתאם. אבל יש נקודה שבה תשומת הלב הזו יכולה ללכת רחוק מדי ולהפוך לעיסוק לא בריא. מחקר חדש חוקר כיצד לחצים חברתיים להרגיש מאושר משפיעים על האושר בקנה מידה עולמי. האורך הכולל של העמודה של כל מדינה בתרשים משקף את ציון האושר שלה. מגיעה למקום הראשון בעוד התוצאות הראו שאנשים שחשו לחץ חברתי גדול יותר להיות מרוצים היו פחות מרוצים מחייהם, חוו פחות רגשות חיוביים והראו יותר אינדיקטורים קליניים של מתח, דיכאון וחרדה. חוזק הקשר הזה היה שונה בין המדינות.

למרות שלמדינות היו רמות דומות של לחץ חברתי להרגיש מאושרים באופן כללי, אנשים במדינות בעלות מדד האושר העולמי גבוה יותר הושפעו יותר מהלחץ החברתי הזה. אנשים במדינות מאושרות יותר הרגישו סחוטים יותר מבחינה רגשית מהציפיות החברתיות, אז אנחנו יודעים שציפיות חברתיות לא פרופורציונליות סביב אושר יכולות להזיק, ואנו יודעים שההשפעות של ציפיות אלו נראות קשות יותר במדינות מאושרות יותר. כאשר האושר גלוי יותר סביבנו, זה עלול לגרום לנו לפקפק באושר שלנו לעתים קרובות יותר. ייתכן גם שאי-השוויון באושר גדול יותר מאושרות יותר, מה שאומר שאנשים בתחתית הסולם משווים את עצמם לסטנדרטים אידיאלים מאוד של אושר. או כפי שניסחו זאת מחברי המאמר משנת מצרפים ברמת המדינה אינם חושפים כיצד האושר מתחלק בתוך מדינה, אך חוסר איזון חזק יותר באושר יסביר מדוע אנשים אומללים מרגישים נאלצים ליישר קו עם רגשותיהם של קבוצת הרוב. וזה ניכר הן במדדים הרגשיים היומיומיים והן במדדים הכלליים של שביעות רצון מהחיים. כל התוצאות הללו הן מתאם, ולכן עלינו להיות זהירים בפירוש האם אושר לאומי גדול יותר גורם למעשה לתגובות שליליות חזקות יותר ללחץ חברתי. כמעט מגיעות המובילות.

הקטעים בתוך כל סרגל מראים כמה מציון האושר הכולל של כל מדינה חוקרים יכולים לייחס לשישה משתנים חשובים: תוצר לנפש, תמיכה חברתית, תוחלת חיים, אישיות חירויות, נדיבות ושחיתות. כלכלת אוכלוסייה ורשתות תומכות של חברים ובני משפחה מנבאות חלק ניכר מציון האושר של מדינה. הימנע מהתבססות על אושר: חיוביות רגשית היא חלק חיוני מחיים בריאים, אבל אתה יכול למתוח אותו יתר על המידה באותו אופן שאתה מותח יתר על המידה שריר במהלך אימון. אם חיוביות בריאה הופכת לחיוביות מוגזמת, אתה מעמיס יתר על המידה על בריאותך הנפשית בציפיות לא מציאותיות. אתה יכול להשיג אושר מבלי להרגיש כל הזמן כאילו אתה רץ אחריו. אם תפנה זמן ליהנות מהפעילויות האהובות עליך ולראות את האנשים שאתה אוהב בכל יום, האושר יזלוג אל חייך מבלי שתדאג לזה.

עשה דברים שמשמחים אותך מבלי לעשות דברים כדי לשמח אותך. ייתכן שהמדינות המאושרות ביותר בעולם הן גם המדינות שבהן אנשים חשים הכי חרדה למצוא אושר. אנשים בהכרח משווים את עצמם לאחרים כשהם שופטים את איכות חייהם שלהם. ואם אתה מאמין שכל האנשים שסביבך מאושרים יותר ממך, אתה עלול להרגיש עזוב או לא מספיק בדרך כלשהי. במילים אחרות, המדינות המאושרות ביותר בעולם עשויות באופן פרדוקסלי להקשות על אנשים מסוימים להיות מאושרים.

1 תגובות

בבקשה לכבד את האתר יש לענות בצורה מכובדת תודה