המערכת שלך היא התדירות שבה אתה מתאמן, איך אתה מפרק ומתמודד עם אמצעים קשים, והשיטה שלך לקבלת משוב מהמדריך שלך. תשכח מהגדרת יעדים, התמקד במערכות שלך במקום זאת. עכשיו לשאלה המעניינת: אם היית מתעלם לחלוטין מהמטרות שלך ומתמקד רק במערכת שלך, עדיין היית מצליח? לדוגמה, אם היית מאמן כדורסל והיית מתעלם מהמטרה שלך לזכות באליפות ומתמקד רק במה שהקבוצה שלך עושה באימון בכל יום, האם עדיין היית משיג תוצאות? אני חושב שתעשה זאת. המטרה בכל ספורט היא לסיים עם הניקוד הטוב ביותר, אבל זה יהיה מגוחך לבזבז את כל המשחק בלהביה בלוח התוצאות. הדרך היחידה לנצח היא להשתפר בכל יום.

הוכמה הרווחת טוענת שהדרך הטובה ביותר להשיג את מה שאנו רוצים בחיים - להיכנס לכושר טוב יותר, לבנות עסק מצליח, להירגע יותר ולדאוג פחות, לבלות יותר זמן עם חברים ובני משפחה - היא להגדיר יעדים ספציפיים ניתנים לביצוע. במשך שנים רבות, כך ניגשתי גם להרגלים שלי. כל אחד מהם היה יעד שיש להגיע אליו. הצבתי יעדים לציונים שרציתי להשיג בבית הספר, למשקולות שרציתי להרים בחדר כושר, לרווחים שרציתי להרוויח בעסקים. הצלחתי בכמה, אבל נכשלתי בהרבה מהם. בסופו של דבר, התחלתי להבין שלתוצאות שלי יש מעט מאוד לעשות עם היעדים שהצבתי וכמעט כל מה שקשור למערכות שעקבתי אחריהן. אם אתה מאמן, ייתכן שהמטרה שלך תהיה לזכות באליפות. המערכת שלך היא הדרך בה אתה מגייס שחקנים, מנהל את עוזרי המאמנים שלך ומנהל אימון.

אם אתה יזם, ייתכן שהמטרה שלך היא לבנות עסק של מיליון דולר. המערכת שלך היא הדרך שבה אתה בודק רעיונות למוצרים, שוכר עובדים ומנהל קמפיינים שיווקיים. במילותיו של הזוכה שלוש פעמים בסופרות ביל ובלש, "התוצאה דואגת לעצמה". הדבר נכון גם לגבי תחומי חיים אחרים. אם אתה רוצה תוצאות טובות יותר, אז תשכח מהגדרת יעדים. התמקד במערכת שלך במקום זאת. למה אני מתכוון בזה? האם מטרות חסרות תועלת לחלוטין? ברור שלא. מטרות הן טובות לקביעת כיוון, אבל מערכות הן הטובות ביותר להתקדמות. קומץ בעיות מתעוררות כאשר אתה מבלה יותר מדי זמן במחשבה על המטרות שלך ולא מספיק זמן בתכנון המערכות שלך.

1 תגובות

בבקשה לכבד את האתר יש לענות בצורה מכובדת תודה