מה זה הענן הזה? קְנוֹקֶנֶת תְלוּלִית ענני 'אלט' ענני אלט הם עננים ברמה בינונית. עננים אלה נוצרים בין 2,000 ל-7,000 מטרים למעלה באטמוספירה. ענני אלטו מורכבים מגבישי קרח וטיפות מים. בדומה לענני, ענני אלט הם אווריריים ונראים כמו כדורי צמר גפן גדולים. יש להם גם מראה אדוות בגלל הרוחות העזות עד כה באטמוספירה. שלא כמו ענני צירוס, ענני אלט הם עבים יותר ולא שקופים באותה מידה, כלומר לא ניתן לראות את השמש או הירח במלואם דרך העננים. בענני אלט יש גם רמת משקעים גבוהה שמובילה לגשם. ישנם שני סוגים של ענני אלט: ענני אלטוסטרטוס וענני אלטלוס.

אלטוסטראטוס ניתן לזהות בקלות את ענני אלטוסטראטוס לפי צבעם האפור והפריסה השטוחה המכסה את השמים. מאפיין נוסף של ענני הם המראה חסר הצורה וחסר התכונות שלהם. רק לעתים נדירות יהיו לעננים הללו פסים מקבילים בגלל הרוח. באזורים שבהם הענן דק יותר, ניתן לראות שמש בצורת דיסק, אולם השמש אינה יכולה להטיל צללים כי הענן עבה מדי. הם בדרך כלל סימן לגשם או שלג שיגיעו, שנוצרים לפני סערה או נפילה. 

עננים אלו עלולים להיות מסוכנים לטייסים בשל גבישי הקרח באטמוספירה היוצרים קרח על כנפי המטוסים המקשים על הטיסה דרכם. ענני ענני דומים מאוד לענני, אולם צפיפותם והתפשטותם שונים מאוד. ענני הם אווריריים, חלקים והם אדוות ומקובצים יחד. יש להם גם הצללה מהשמש, כאשר הענן בצבע לבן או אפור בהיר עם הצללה אפור כהה.  עננים אלה מורכבים ליותר טיפות מים מאשר גבישי קרח. כאשר נראו בבוקר, העננים הללו, עקב כמות גדולה יותר של טיפות מים, הצביעו על סופות רעמים או נפילות כבדות בהמשך אחר הצהריים.

0 תגובות