רצים רבים עובדים קשה במשך חודשים, אבל ברגע שהם חוצים את קו הסיום, הם מפסיקים להתאמן. המרוץ כבר לא שם כדי להניע אותם. כאשר כל העבודה הקשה שלך מתמקדת במטרה מסוימת, מה נשאר לדחוף אותך קדימה לאחר שתשיג אותה? זו הסיבה שאנשים רבים מוצאים את עצמם חוזרים להרגלים הישנים שלהם לאחר השגת מטרה. המטרה של הצבת יעדים היא לנצח את המשחק. המטרה של בניית מערכות היא להמשיך לשחק במשחק. חשיבה לטווח ארוך היא חשיבה נטולת מטרות. לא מדובר על שום הישג בודד. מדובר במעגל של עידון אינסופי ושיפור מתמיד. בסופו של דבר, המחויבות שלך לתהליך היא שתקבע את ההתקדמות שלך. להתאהב במערכות כל זה לא אומר שהמטרות הן חסרות תועלת. עם זאת, גיליתי שיעדים טובים לתכנון ההתקדמות שלך ומערכות טובות להתקדמות בפועל. מטרות יכולות לספק כיוון ואפילו לדחוף אותך קדימה בטווח הקצר, אבל בסופו של דבר מערכת מתוכננת היטב תמיד תנצח. יש מערכת זה מה שחשוב. מחויבות לתהליך היא שעושה את ההבדל. החלק החשוב ביותר בבניית הרגל חדש הוא להישאר עקבי. זה לא משנה כמה טוב אתה מתפקד ביום בודד. מאמץ מתמשך הוא שעושה את ההבדל. מסיבה זו, כשאתה מתחיל הרגל חדש זה צריך להיות כל כך קל שאתה לא יכול להגיד לו לא. למעשה, כאשר מתחילים התנהגות חדשה היא צריכה להיות כל כך קלה שזה כמעט מצחיק.

רוצה לבנות הרגל פעילות גופנית? המטרה שלך היא להתאמן במשך דקה היום. רוצה להתחיל הרגל כתיבה? המטרה שלך היא לכתוב שלושה משפטים היום. רוצים ליצור הרגל אכילה בריא? המטרה שלך היא לאכול ארוחה בריאה אחת השבוע. זה לא משנה אם תתחיל בקטן כי יהיה הרבה זמן להרים את העוצמה בהמשך. אתה לא צריך להצטרף לחדר כושר קופסית, לכתוב ספר או לשנות את כל התזונה שלך כבר בהתחלה. קל להשוות את עצמך למה שאחרים עושים או להרגיש דחף לייעל את הביצועים שלך ולעשות יותר. אל תיתן לרגשות האלה להוציא אותך מהמסלול. תוכיח לעצמך שאתה יכול לדבוק במשהו קטן במשך לאחר מכן, ברגע שאתה מתקדם ונשאר עקבי, אתה יכול לדאוג לגבי הגדלת הקושי. בהתחלה, הביצוע לא רלוונטי. לעשות משהו מרשים פעם או פעמיים לא ישנה אם לעולם לא תתמיד בו לטווח הארוך. הפוך את ההרגל החדש שלך כל כך קל שאתה לא יכול להגיד לא. קריאה נוספת: מדוע כל כך קשה לדבוק בהרגלים טובים קח קצת זמן להבין בדיוק מה עוצר אותך. לאחרונה דיברתי עם קוראת בשם ג'יין. היא רצתה להתאמן בעקביות, אבל תמיד חשבה שהיא, במילותיה, "סוג האנשים שלא אוהבים להתאמן". ג'יין החליטה לשבור את ההרגל והבינה שדווקא לא פעילות גופנית מטרידה אותה.

במקום זאת, היא לא אהבה את הטרחה של להתכונן לחדר הכושר, לנסוע למקום כלשהו במשך 20 דקות, ואז להתאמן. היא גם לא נהנתה ללכת למקום ציבורי ולהתאמן מול אנשים אחרים. אלה היו המחסומים העמיתים שמנעו את הרגל הפעילות הגופנית שלה. ברגע שהיא הבינה את זה, ג'יין חשבה איך היא יכולה להקל על האימון. היא קנתה סרטון יוגה והתחילה להתאמן בבית שני לילות בשבוע. היא גם הייתה מורה ובית הספר שלה הציע שיעור התעמלות לפקולטה לאחר הלימודים. היא התחילה ללכת לשיעור הזה כי זה אומר שהיא לא צריכה לנסוע למקום אחר או להשקיע הרבה זמן הכנה רק כדי להתאמן. 

ג'יין דבקה בשגרת האימונים שלה כבר חודשים. היא אומרת, "אולי לא תוכל לתקן את כל מה שאתה לא אוהב, אבל להבין איך לעקוף אחד או שניים מהמכשולים האלה עשוי לספק את הדחיפה שאתה צריך כדי להתגבר על הגיבנת ולהישאר עם המטרות שלך." האנשים שמקפידים על הרגלים טובים מבינים בדיוק מה מעכב אותם. אתה עשוי לחשוב שאתה "טיפוס האדם שלא אוהב להתאמן" או "הטיפוס שאינו מאורגן" או "הסוג של האדם שנכנע לתשוקות ואוכל ממתקים". אבל ברוב המקרים, אתה לא נועד להיכשל בתחומים האלה. במקום להצהיר הצהרה גורפת לגבי ההרגלים שלך, חלק אותם לחתיכות קטנות יותר וחשוב אילו תחומים מונעים ממך להיות עקבי. ברגע שאתה יודע את החלקים הספציפיים של התהליך שמעכבים אותך, אתה יכול להתחיל לפתח פתרון לפתרון הבעיה. קריאה נוספת: כיצד להתחיל הרגלים חדשים שבאמת נדבקים פתחו תוכניתי למקרים בהם תיכשל. מאמן כוח והתניה פופולרי, אומר לעתים קרובות לספורטאים שלו, "אתם לא מספיק טובים כדי להתאכזב". הדבר נכון כאשר אתה בונה הרגל חדש. למה ציפית? להצליח בלי כישלון מההתחלה? להיות מושלם גם כשאנשים שעושים את זה כבר שנים עושים טעויות על בסיס קבוע.

0 תגובות