עם זאת, יהיו צורותיהם ואורחיהם אשר יהיו, כל המשפטים משרתים רק אחת מכמה מטרות בסיסיות מאוד. סוג המשפט מגוון המשפטים אינו עניין של חידוש בלבד; מדובר במשמעות. אתה יכול להימנע משעמום שלך ושל הקוראים שלך ומעצבנות על ידי שינוי סוגי המשפטים שלך. משפטים ארוכים ומורכבים יותר יכולים להגביר את ההשפעה של משפט קצר ופשוט יותר. כל משפט הוא אחד מהסוגים הבאים. פָּשׁוּט מתחם מורכב מתחם/מורכב כדי לגוון את הכתיבה שלך, אתה רוצה להיות מסוגל לבנות משפטים מכל סוג. עם זאת, כדי לשלוט בארבעת הסוגים הללו, אתה באמת צריך רק לשלוט בשני דברים: סעיפים עצמאיים ותלויים. הסיבה לכך היא שארבעת סוגי המשפטים הם למעשה רק ארבע דרכים שונות לשלב סעיפים עצמאיים ותלויים. בואו נסקור: סעיפים עצמאיים הם משפטים פשוטים ושלמים במהותם. הם יכולים לעמוד בפני עצמם או להיות משולבים עם סעיפים עצמאיים אחרים. סעיפים תלויים הם מחשבות לא גמורות שאינן יכולות לעמוד לבדן; הם סוג של קטע משפטי ויש לחבר אותם לסעיפים עצמאיים. למידע נוסף, עיין בגיליון סעיפים עצמאיים ותלויים: תיאום וכפיפות.

המשפט הפשוט משפט פשוט הוא פשוט מכיוון שהוא מכיל רק סעיף עצמאי אחד: ג'סטין הפסיק את שיעור הכלכלה החקלאית שלו. משפט פשוט אינו בהכרח קצר או פשוט. זה יכול להיות ארוך ומעורב, עם הרבה חלקים ואלמנטים מורכבים. אבל אם יש רק סעיף עצמאי אחד, זה, בכל זאת, משפט פשוט. בדוגמה הבאה יש סעיף עצמאי יחיד עם נושא יחיד ופועל מורכב נאנק והחליט: ג'סטין בלע את כוס הקפה הרביעית שלו, בלע בגלל כאב הראש הפועם שלו, נאנק והחליט שהוא יצטרך להפסיק את שיעור הכלכלה החקלאית שלו. המשפט המורכב כאשר מחברים שני משפטים פשוטים כהלכה, מקבלים משפט מורכב. לעומת זאת, ניתן לחלק משפט מורכב לשני משפטים שלמים, לכל אחד נושא משלו ופועל משלו.

אתה יכול להצטרף למשפטים פשוטים כדי ליצור משפטים מורכבים בשתי דרכים: עם נקודה-פסיק עם פסיק וצירוף מתאם עבור, וגם, לא, אבל, או, עדיין, אז) לדוגמה, ניתן לחבר את הזוגות הבאים של סעיפים עצמאיים בכל מקרה: יש מדעי צמחים בסיסיים בימי שני ורביעי; גננות סביבתית התנגשה עם לוח הזמנים שלו. יש מדעי צמחים בסיסיים בימי שני ורביעי, אבל הגננות הסביבתית התנגשה עם לוח הזמנים שלו. (שים לב שאם אתה מצטרף שני משפטים פשוטים בצורה לא נכונה , אתה לא מקבל משפט מורכב; אתה מקבל ריצה , ככל הנראה או ספייס פסיק או משפט התמזג. למידע נוסף, ראה גיליונות על משפטים וסעיפים עצמאיים ותלויים: תיאום וכפיפות.) המשפט המורכב משפט מורכב הוא משפט המכיל גם משפט תלוי וגם משפט עצמאי. בדוגמה הבאה, שני הסעיפים מכילים נושא ופועל, אך למשפט התלוי יש, בנוסף, את המילים היוצרות תלות למרות . אם אתה מתחיל את המשפט במילים היוצרות תלות (או בצירוף הכפיף), שים פסיק בין הסעיפים. מצד שני, אם אתה מתחיל עם הסעיף העצמאי וממקם את המילים שיוצרות תלות באמצע המשפט, אל תשתמש בפסיק: למרות שאווה לקחה את רק כדי למלא את לוח הזמנים שלה, היא מצאה את זה מעניין באופן בלתי צפוי. אווה מצאה את מעניין באופן בלתי צפוי למרות שלקחה זאת רק כדי למלא את לוח הזמנים שלה.

מורכב-מורכב משלב לפחות שני פסוקים עצמאיים ולפחות משפט תלוי אחד. כללי הפיסוק נשארים זהים: שני המשפטים הפשוטים מצטרפים באחת משתי השיטות שתוארו לעיל, והמשפט התלוי מנוקד (או לא) תלוי אם הוא קודם למשפט עצמאי או אחריו. בדוגמה הבאה, המילה יצירת תלות המסמנת את תחילת הסעיף התלוי היא בעוד.

0 תגובות